dimecres, 4 d’abril del 2012

APLEC SARDANISTA del Mercat del Ram de Vic, Repic de CAMPANES i la PROCESSÓ DELS DOLORS de Vic

Què tal gent! Tal i com ja us vaig dir a l'anterior entrada, enguany el Mercat del Ram de Vic hi ha hagut moltes activitats i ha sigut gairebé impossible assistir a totes. Jo us en destacaré 3 més:
· L'Aplec de Sardanes del Mercat del Ram.
· El remodelat Campanar/Cloquer de la Catedral de Vic.
· La Processó dels Dolors de Vic.
No m'enrotllo més i començo:
Com ja és tradició i ja en van 72 edicions, el passat Diumenge es va celebrar el Tradicional Aplec del Mercat del Ram a la Plaça Major de Vic, on hi van assistir moltes persones, entre elles, i com no podia ser d'una latra manera, el Grup Sardanista Riallera.


A la foto, la colla veterana Entre Boires a punt per començar a ballar una sardana. La veritat és que en aquesta ocasió vaig ballar amb ells però no com a assaig, sinó com a diversió. Molt bons moments i molt bon rotllo h iva haver!!


Acte seguit tenia previst anar a fer una activitat que mai a la vida havia fet: Anar a veure, i tirar fotos, a la gent que fa possible que les campanes del Cloquer de la Catedral de Vic sonin durant la Processó dels Dolors. M'hi va convidar l'Oriol Arumí, company de feina, i haig de dir que va ser una experiència 100% recomanable. Durant tota l'estona molt bon ambient amb la gent, fins i tot vaig tenir l'ocasió de fer un toc a la campana major. A més, tot el cloquer està net com una patena, ja que el van inaugurar al Dissabte (per part del President de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas) de la profunda remodelació que li feia falta. Com a contrapartida de tanta netedat, un punt en contra dels fotògrafs:


hi han instal·lat unes xarxes contra ocells que cobreixen tota l'obertura possible. Però això no va impedir poder fotografiar, amb algun imprevist, la processó. La veritat és que sempre m'havia pensat que això del repic de campanes era una tasca totalment automatitzada, i sí, ho és de forma senzilla, és a dir, els totcs horaris de sempre i només de 2 tons, però això de programar-li una sintonia en concret, com que no es pot fer. Així és que durant una estona, la gent responsable es va sincronitzar perquè tot sortís bé. Realment una experiència que s'ha de repetir. També donar les gràcies que m'oferissin la possibilitat d'acompanyar-los.


I mentrestant hi havia gent concentrada perquè tot sortís bé, jo vaig agafar un bon lloc per poder veure la Processó dels Dolors. Haig de dir que dés del Cloquer és el millor lloc on mai l'he pogut veure i també comprobar la solemnitat, fredor, silenci del moment. Fa posar els pels de punta veure una ciutat ben callada!!


VÍDEOS


Que vagi bé gent!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada