100 CIMS

A dia 12 de Febrer del 2012, enceto aquesta nova pàgina a on hi aniré col·locant la col·leció de cims que aniré fent, sol o amb companyia, dins del programa 100 CIMS que invita a fer la FEEC (Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya). AQUÍ hi trobareu tots els requisits per participar en aquest repte.

1r 100CIM (001/100)
12 de Febrer del 2012
EL TAGA
(2038m)

Emoció especial al fer el meu primer 100 CIMS, el Taga. No és que no hi hagi estat mai, però començar un repte com aquest sempre val la pena. A més, avui hem afrontat el cim dés d'una ruta que no sabia, per Sant Martí d'Ogassa, i realment ha valgut la pena, però també més esforç, ja que el recorregut comparat des del Coll de Jou és bastant més llarg i amb bastant més de desnivell. Avui hem fet el cim la família Tuneu: la Carme, en Lluís i en Bitxo, i jo. Hem marxat d'hora al matí per ser cap a les 8 a l'Ermita de Sant Martí d'Ogassa, punt el qual hem deixat el cotxe i hem començat l'ascenssió. Molt encertat el detall de deixar 2 guarans al cementiri, més que res per trencar el gel abans de començar. Segur que en David s'ho hagués passat d'allò més bé. He dit trencar el gel també perquè feia un fred de mil dimonis: -10ºC!!! Bones sensacions i molt bon temps ens han acompanyat tot el recorregut. Tant si es comença com per Sant Martí, com per Ogassa, o pel Coll de Jou, des de Bruguera,... tant se val per dés d'on es comenci, trobaràs tot pujada, i Déu ni Dó la que hi ha dés de Sant Martí!!! Tota una satisfacció a l'arribar al Collet d'Ogassa i poder contemplar el cim. La sortida d'avui era per veure i sobretot trepitjar neu, però gairebé res de res, molt poca neu. Un cop a dalt del cim hem fet les fotos de rigor, hem caminat cap a l'Oest, i hem fet una estona per veure si el meu germà Marc ens venia a veure, que ahir Dissate tenia previst venir a les 8 del matí, cosa que gairebé han marxat 1 hora més tard i han aparcat el cotxe quan nosaltres ja erem a dalt. Els hem pogut veure perquè ells han fet el cim des del Coll de Jou, i és quan hem decidit que en comptes de tornar pel mateix lloc, podíem tornar pel Coll de Jou i així poder-los saludar. Però abans no podia faltar l'esmorzar, cosa que ens hem arreplegat en un cantó de la muntanya que no hi passés el vent. Després d'esmorzar, hem agafat el camí (pel dret) de baixada cap a Coll de Jou, i en un petit replà ens hem topat amb una glopada d'aire molt fred que ens hem abrigat al màxim. Al cap de poc, ja bastant avall, hem trobat el grup del meu germà: en Marc, en Ramon i en Martí (que van venir al Matagalls), en David del Fase Beta i la Núria, que ella feia un treball de roques per la universitat. De fet, mentre ella anava recollint roques, els altres es tiraven blocs de neu entre ells. El que no acabo d'entendre és perquè primer no han fet el cim i llavors el treball, ja que, si ha hagut de pujar amb la motxilla plena de rocs...!!! Bé, nosaltres hem seguit baixant i hem tornat cap a Sant Martí vorejant la muntanya. Al final, hem anat a saludar els guarans i cap a casa. Hem anat a buscar neu i res de res!! Un altre dia serà. Realment una ruta molt recomanable.

2n 100CIM (002/100)
4 de Març del 2012
EL TAGAMANENT
(1056m)

Doncs el Tagamanent ha estat el meu segon 100 CIMS. Ha estat una experiència 100% recomanable i enriquidora, perquè l'he fet jo sol, encara que formés part de la Caminada de Sant Martí de Centelles. Aqués és un cim especial perquè des d'aquí tens una vista privilegiada al Montseny i al mar Meditarrani, i també un mirador exepcional de la ciutat de Barcelona. A més a més el cim està coronat pel Castell de Tagamanent. Una altra excursió que val la pena. Aquest cop hi he pujat des de Sant Martí de Centelles passant pel Mas El Bellit, i tancant el cercle baixant de dret altre cop cap a Sant Martí de Centelles.

3r 100CIM (003/100)
18 de Març del 2012
Puig de BALANDRAU
(2585m)

El Balandrau ha estat el meu tercer 100 cim. Un cim realment espectacular de forma allargada i amb unes vistes realment espectaculars. El dia que he fet el cim hi feia un vent intens i molt fred. També us dic que si us queden ganes de caminar és molt recomanable fer el que vaig fer: pujar al cim de Fontlletera, on també hi ha unes vistes espectaculars.

4t 100CIM (004/100)
1 d'Abril del 2012
El COSTABONA
(2465m)

El Costabona ha estat el meu quart 100 cim. i haig de dir que és espectacular. Molt bones vistes, molt bona companyia i bon temps. Si voleu fer més pics podeu arribar com vam fer fins a Roca Colom. Realment una excursió molt recomanable.

5è 100CIM (005/100)
7 d'Abril del 2012
CASTELL SAVERDERA
(670m)

Aquest 100 cim ha estat un cim que no sabia com se'n deia fins que la Carme Tuneu m'ho va dir. La veritat és que és un enclavament important ja que ofereix unes vistes espectaculars a la pllana de l'Empordà i al Castell de Sant Salvador, tal i com està enfocada la foto. Un altre cim realment recomanable, però suposo que si hi aneu a l'estiu hi passareu molta calor, ja que no hi ha ombra per enlloc. Aquest 100 cim ja és la segona vegada que el faig i sempre ha estat durant les 24 Hores al Cap de Creus.

6è 100CIM (006/100)
22 d'Abril del 2012
PUIGSACALM
(1513m)

Aquest cim és molt recomanable fer-lo en un dia assolellat i així poder contemplar les magnífiques vistes que ofereix el cim del Puigsacalm. Malgrat tot, el dia que hi vam anar només hi havia boira.

7è 100CIM (007/100)
29 d'Abril del 2012
MOLA DE COLLDEJOU
(922m)

Setè 100 cim i aconseguit amb molta suor, ja que el vam fer dins la Marxa de Resistència Riudoms - La Mola - Riudoms 2012. Un cim relament espectacular de gran bellesa amb unes vistes magnífiques a les terres tarragonines.

8è 100CIM (008/100)
20 de Maig del 2012
MATAGALLS
(1698m)

Un cim com el Matagalls i s'ha fet esperar fins a ser el vuitè m'ha sorprès més que res perquè ja hi he pujat un munt de vegades. Això sí, que sigui amb la foto més enboirada de totes... una recomanació és que hi pugeu una matinada d'hivern que encara que faci una mica de fred les vistes son espectaculars!!

9è 100CIM (009/100)
20 de Maig del 2012
LES AGUDES
(1706m)

Si a Matagalls ja hi havia estat un munt de vegades, a Les Agudes era el meu primer cop. Què us haig de dir de les Agudes?, Que si us agrada el Matagalls Les Agudes us encantaran. I si a sobre hi pots pujar grimpant, el doble. De fet, les fotos i el track son compartits amb el Matagalls ja que vaig fer els 2 cims al mateix dia durant la TRAVESSA DEL MONTSENY.