dimecres, 20 d’abril del 2011

Processó dels Dolors (Vic) - 17 d'Abril del 2011

Acte seguit de l'Aplec vé la processó del Dolors, a Vic. Processó silenciosa que transforma en silenci els carrers del casc antic de Vic durant el seu pas. És una escenificació del camí que va portar a Jesús a la Creu, donant especial èmfasi al dolor que va patir la seva mare. D'aquí el nom de Dolors. No sé si per aquest motiu és el fet que conegui al major nombre de noms de Dolors i siguin vigatanes, sense contar la meva mare i la meva iaia, que també s'ho diuen. Així que Divendres vam celebrar el seu sant i Diumenge vam anar a veure la processó.
Tècnicament parlant, i si arriba a ser algú altre, desisteix a tirar fotos en les condicions que em va tocar fer-ho Diumenge: des de dalt d'un balconet ocupat per un aparell d'aire condicionat d'un retaurant/pizzeria de la Plaça de Pes. I era allà dalt perquè encara estàvem sopant quan la processó ja passava. Com que un grup de joves (nosaltres) es veu que no s'estaven de callar, em vaig veure obligat a tancar la finestra, i des de darrere els vidres aconseguir les fotos que veieu, evidentment sense usar el flaix. Només vaig aconseguir fer-los callar i poder obrir la finestra quan passava la Mare de Déu dels Dolors, moment caòtic per mi quan vaig obrir la finestra i la multitud m'arrossegava balconet avall per damunt de l'aparell d'aire. Allò sí que va ser un moment dolorós!
No us dic res més perquè no m'enrotlli tant, que segur que el que voleu és veure les fotos. Fins aviat!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada