dissabte, 28 de gener del 2012

NEVADA AL COLL DE REVELL

Després de decidir els guanyadors del VII Concurs de Dibuix El Galliner de Ràdio Taradell, he decidit anar a Girona a fer una ullada al centre comercial Wala, un centre amb complements per fer esports de tot tipus. A mi aquests centres no m'acaben de convèncer, i què millor que anar-ho a re-descobrir. Per anar-hi m'hi ha acompanyat el meu cosí Albert, que m'ha esperat fins haver acabat el programa. Allà m'hi esperàven els meus tiets i la meva iaia Dolors. Un cop al centre, tenia en ment de buscar alguna jaqueta amb GTX (Gore-Tex) i veure'n el preu: com a tot arreu. Sort que només ho tenia en ment. Seguiré anant a la mateixa botiga que tenim a Vic, Montanyà. Quan hem sortit hem decidit anar al Nespresso de Girona i llavors hem marxat.
Hem decidit anar l'un darrere l'altre i no separar-nos massa, més que res perquè l'Eix Transversal està en obres i està fatal, i també perquè a 10ºC estava caient aigua-neu a Girona i havíem de passar pel Coll de Revell. Els cotxes han quedat repartits de la següent manera: Al davant els meus tiets i el meu cosí, com a conductora la Tere, i al darrere jo amb la meva iaia. Tot normal fins que ens ha atrapat en pocs minuts la neu, però sense indicis del què ens trobaríem al cap de pocs quilòmetres, ja que anava mirant com baixaven els cotxes i anàven nets. Hem sortit del túnnel de Sant Hilari i, com si es tractés de galledades de neu, el cotxe ens ha quedat cobert amb uns centímetres de neu a l'instant. He decidit posar la calefacció del cotxe al màxim per desfer la neu del parabrisa i mirar de seguir sense parar, ja que si a la pujada ens paràvem sabia que no tornaríem a arrencar tant fàcilment. Hem travessat l'últim túnnel abans d'arribar al del Coll de Revell i no m'ho podia creure:
al davant nostre una llarga cua de camions i cotxes encallats, i tot en menys d'1 quilòmetre de distància!!!! En fi, que enmig de la tempesta, hem hagut de parar al mig de la pujada, per si fos poc. He anat a parlar amb els meus tiets i he decidit trucar al 112, el número d'emergències, perquè ens donéssin consell de si seguir endavant o girar cua. La sorpresa se l'ha endut la noia que m'ha atès, ja que en un principi es pensava que era broma i m'ha respost que no nevava en tot Catalunya!!! Però al veure que hi insistia, m'ha passat amb els Mossos d'Esquadra, que han trigat a respondre, per dir-me que no tenien constància de cap incidència a la C25. M'han demanat el nom i el número de telèfon (que no s'han ni dignat a tornar-me a trucar) i just abans de penjar m'han actualitzat la informació: una patrulla que ha vingut també ha quedat atrapada al temporal (i les cadenes per què serveixen! que no en porten! qui va a un temporal de neu sense cadenes!!) i que a partir d'aquells moments començaven a organitzar tot el dispositiu. Al veure de quin plan anàven les coses, hem decidit posar les cadenes per quan arribés el moment, poder marxar el més ràpid possible. Sabia que allà no ens hi podíem quedar gaire estona més. Tenia clar que havíem de marxar!!
Els primers en arribar al lloc han sigut els bombers, que per no portar, no portaven ni sal ni feien de llevaneus: Patètic!! Al cap d'1 hora d'estar esperant, i veient que ja no baixava ningú, hem decidit marxar els 2 cotxes en direcció Vic, quan de sobte, per darrere, han vingut una patrulla dels Mossos amb un cotxe normal (i no un tot terreny) i sense cadenes. Ens ha tallat en sec i, entre d'altres coses, ens ha demanat que:
1. A on voleu anar? A Vic.
2. Ja sabeu que si ho feu us anirant baixant cotxes de cara amb el risc que comporta? Que en sereu els responsables de si passa algo? Fa més d'1 hora que us estem esperant i ja no baixa ningú, a més, és pitjor no fer res que marxar de la tempesta.
3. No us podem deixar marxar fins que no hagiu posat les cadenes!! Si sou vosaltres que aneu sense!!!
El resultat és que qui s'hi ha quedat encallat allà han sigut ells!! Un cop hem pogut marxar, hem descobert que hi havia 3 camions encallats. Hem anat fent a ritme lent per no derrapar, i com que anàvem amb cadenes tampoc podíem córrer massa. Abans de fer el túnnel d'Espinelves ens ha passat un tràiler d'una empresa de transports que es veu que tenia pressa: però si no poden adelantar en tot l'eix!!! Per mi millor, que després del túnnel sabia que venia baixada forta i no sabia com estava, i no em feia gens de gràcia tenir un bitxo tant gros darrere meu. També abans de fer el túnnel han passat 2 llevaneus en direcció Girona: Vic està a menys d'1/4 d'hora d'Espinelves, i nosaltres ja portàvem 1 hora i mitja!!! Què devia passar??? Un cop fet el túnnel hem decidit treure les cadenes perquè la carretera ja estava neta, no per les llevaneus, sinó perquè al ser una cota més baixa ja no hi havia neu.

Tere, ets una campiona!!! D'aquí a rallis!!!!

I el que normalment es fa en 3/4 d'hora avui han sigut unes 2 hores i mitja llargues, cap a 3!! Quina aventura!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada