dimarts, 28 de juny del 2011

REVETLLA DE SANT JOAN 2011 - LA FOSCA/PALAMÓS - 23 i 24 de JUNY del 2011

Hola a tots! Hem passat un cap de setmana llarg gràcies a la Revetlla de Sant Joan i el dia del sant que és festiu. Enguany, la previsió era que uns amics vinguéssin a casa (Sant Marc) i fésssim la Revetlla allà, però tot va canviar quan al matí de Dijous, el dia de la revetlla, en Marc, el meu germà, em truca i em diu que s'ha canviat tot i que si vull anar a La Fosca i Palamós a passar la nit. Uns amics ens conviden a una mòbil-home en un càmping a La Fosca. Dic que sí molt ràpid sabent que tinc festa de la feina a la tarda (fins a més de mig matí encara no sabia quins plans laborals hi hauríen). Així va ser com en menys de 2 hores ho vaig haver de preparar TOT, i això vol dir inclòs el parasol per la platja, els sacs de dormir, les esterilles,... Acceptant aquesta revetlla havia de dir que no a un altre acte que es feia el dia següent a l'església de Saladeures: una missa organitzada pels meus avis de pagès siguent tradició de cada Sant Joan. No es pot ser a tot arreu... Bé, a les 4 de la tarda marxàvem cap a La Fosca intentant esbrinar el trànsit que hi hauria, i per sorpresa nostra no ens vam parar ni un sol moment, només pels semàfors. Arribem al càmping i allà sí que hi havia retencions, al taulell de recepció estava ple de gent. Ho vam descarregar tot i vam dirigir-nos a la piscina, amb la sorpresa que tancaven a les 7 de la tarda i faltaven poc més de 10 minuts pel tancament. Per sort meva, vam decidir anar ala platja. Que bé, per fi podria fer el primer bany al mar, el medi a on més m'agrada nedar!! Vaig aprofitar per entrenar una mica: anar a les boies 2 cops i 2 cops més de boia a boia. Abans d'anar a fer el sopar vam decidir anar a veure "runes" al costat de la platja. Acte seguit vam tornar al càmping per preparar el sopar. La Pepi Viñas, la mare d'en David Martos, ens va preparar una amanida freda de pasta: per llepar-se'n els dits! I la coca, o més ben dit, la crema amb coca!!!
I quan ja era ben fosc vam decidir anar primer a cremar petards a la platja. Només felicitar l'exemple que donaven els pares cap als seus fills: Allà on hi veigueu gent, petard cap a ells. A mi em va venir un petard d'aquests verds que pugen verticalment deixant espurnes al seu pas i acabant amb un pet, només que en comptes d'anar verticalment va anar horitzontalment i com si jo fos un imant intentant treure-me'l de sobre!! Moltes gràcies!!! L'encarregat dels nostres petards era en David. I ningú més li van venir ganes de tirar-ne. Després, amb la pólvora cremada vam anar cap a la platja de Palamós que hi havia barraques amb els grup de rock català Brams. El camí cap a Palamós HAURIA ESTAT PLÀCID en un dia normal, però una nit de Revetlla de Sant Joan pot passar qualsevol cosa: abans d'arribar a l'alçada del càmping Palamós un grup nombrós de noies (que bones que estàven!) ens venien de cara i una d'elles com si em conegués de tota la vida, com un segon imant (aquest molt millor que el primer!!) es va dirigir cap a mi de dret!!! Photo, photo, però si jo encara tenia endreçada la càmera... Els hi vaig tirar dues fotos a totes amb una senyal de prohibit passar de 40!!! En Marc va dir en plan de conya: Lluís no t'acostis al bosc que et salten ESPURNES!! Però quina pudor de CREMAT!!! El FOC que teníem al darrere nostre no em va deixar despedir-me de cap manera del grup de noies i corrents cap a apagar foc. Un grup d'unes 5 persones que tiràven petards com bombes van provocar un incendi en un prat de la urbanització. Sort d'en Jordi Vilaró, que ens va ensenyar com apagar un foc!! Vam fer de bombers per una estona!!


Llavors va venir la Guàrdia Urbana i els Mossos d'Esquadra i amb extintors el van acabar d'apagar. Els bombers van arribar una estona més tard.
Després de tot això vam arribar a Palamós. El concert tot just acabava de començar. Brams a l'escenari, un Titot poc entregat de cara als típics discursets que ens té acostumats i molts "remembers" de Brams (President, Dilluns que vé,...). Semblava tornar a concerts de feia més de 10 anys. I si això fos poc, en Titot, davant d'un públic que omplia tota la zona habilitada pel concert, va deixar anar un discurs aquest cop contra, el públic?, la festa?,...
Sabeu que avui hi ha la Patum a Berga? Em recompensa bastant estar aquí amb vosaltres, dic bastant perquè no em recompensa del tot! És el primer cop en la meva vida que em perdo la Patum! Ja m'enteneu què vull dir?
Oi tant que et vam entendre!! Els que encara anàvem serens ja et vam entendre! Si hagués hagut de pagar aquest concert et dic que hauria anat a reclamar que em tornéssin els calers!! Si volies anar a la Patum doncs fer un concert a Berga i no a Palamós!! Després de Brams va seguir un grup local. Cap comentari. Lo millor de tot és que et penses que marxes de la comarca per veure la festa a fora i resulta que t'hi trobes TOTHOM de la comarca. No et trobes mai a Vic i a Palamós sí. Curiós, s'hauria d'estudiar aquest fenòmen... I per acabar la nit "només" faltava tornar a peu, que va ser el nostre mitjà de transport, cap al càmping. Si us he de ser sincer, a les 5 de la matinada i havent treballat tot el matí, ja no em sentia cap part del cos, com si m'haguéssin posat un dard amb somnífer! A 2/4 de 6 me n'anava a dormir. A les 11 del matí de Sant Joan va ser l'hora que ens vam llevar, la mateixa hora en que començava la missa dels avis a Saladeures. Vam esmorzar crema amb coca, galetes del príncep i coses "lleugeres". Realment va ser una Revetlla de Sant Joan ben diferent!!! Arribar a casa només faltava el dinar familiar de Sant Joan (el meu tiet i el meu cosí s'ho diuen). Encara mig adormit cap a casa seva hi falta gent!
Moltes gràcies a la família Vilaró per l'allotjament al càmping i les respectives gestions!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada